Nový rok = hubnutí a nealko

1. The Hypnotic Cinema - Göteborg Film Festival 2022

Natočit pozvánku na filmový festival je pro režiséra vždy práce za odměnu. Nebo alespoň tehdy, když je na video odpovídající rozpočet jako v případě největšího skandinávského filmového festivalu. Podobně jako u našeho Karlovarského festivalu (za všechny jedna moje oblíbená KVIFF - Harvey Keitel) i Švédi si na video upoutávkách dávají dost záležet a diváci se jich vždy nemohou dočkat. Letošní ročník se nese ve znamení experimentu "hypnotic cinema". Kromě jiných filmů totiž festival uvádí tři filmy, během kterých diváky zhypnotizuje, a následně bude srovnávat jejich dojmy z filmu s dojmy běžných diváků. Ano, je to přesně tak ujetý, jak to zní. Ne náhodou je letošním tématem "DISORDER" neboli porucha. Každopádně si to říká o masivní video upoutávku s hromadou žánrových klišé. A tady je!

Agentura: Stendahls

Produkce: Is this it

Režie: John Boisen & Björn Fävremark

2. iPhone 13 PRO - Holywood in your pocket 

Nový iPhone a podpora jeho "cinematic mode" na to tentokrát jde s humorem. Kampaň "Holywood in your pocket" se sice rozjela již v září roku 2021 spotem, který režírovala oscarová Kathryn Bigelow (video zde), ale vaší pozornosti by neměly uniknout ani tyto nové, méně epické, ovšem o to vtipnější reklamy. Co mě na tom baví? Styl, dialog a tah na bránu. Ze slovní hříčky "Am I out of focus?" (vtípek známý z filmu "Pozor na Harryho" Woodyho Allena) se rozvine komediální dialog, ve kterém většinu času mluví hrdina, který není v ostrosti, a stěžuje si na to, že je neostrý. Celé video tak divák čeká, kdy se na "vedlejší postavu" konečně přeostří, což se nakonec stane... Na chvíli. Takový humor za mě ano! 

Spoty vznikly celkem 3 a každý odkazuje na jiné filmové klišé a jiný žánr (mystery, thriller, horror). 

Mimochodem na té reklamě od Kathryn Bigelow je pěkně patrný fakt, že natáčení na iPhone se neobejde bez kompletního štábu a standardního rozpočtu. 

Agentura:     in house (Apple Inc.)

Produkce:     O POSITIVE 

Režie:           David Shane

3. Heineken 0.0 - Cheers with no alcohol!

Je to velký a celkem dobře trefený. Claim reklamy říká "Now you can!", a přestože není náhodou, že byla spuštěna v lednu (Dry January), elegantně poukazuje na to, že společnost dlouhodobě "opovrhuje" abstinenty. Za zmínku stojí snad všechny aspekty filmového řemesla. Je to prostě famózní. 

Já mám jen u těch reklam na nealko pivo vždycky zvláštní pocit, když se koukám na ty nadšený mladý lidi, jak se od ucha smějí celý večer a nepijou. Mě to přijde divný a moc takových lidí vlastně neznám, takže to nadšení z pití nealko pivka nějak nechápu. Možná by se to na konci mohlo alespoň trochu shodit. Nebo to otočit ve stylu "Nová doba dámo! S tím panákem k nám teď nemůžeš... Ale jó, pojď ty alkáči nenapravitelnej..." :D #ofkorsnot

PS: Ten cover "Superstition" od Stevieho Wondera se povedl!

Agentura:     Le Pub

Produkce:     Hobby Film

Režie:           Veronica Von Hünefeld

4. Crypto.com - Fortune Favours the Brave!

Epická reklama, která je úspěšná, ale zůstává nad ní rozum stát. Matt Damon, oscarová režisérka, super triky a claim "Fortune Favours the Brave!" na cílovku funguje. Elita ovšem Matta Damona solidně odsoudila. A mně to taky přijde blbý. Já mám rád, když věci dávají smysl a to rozhodně není případ tohoto claimu. Odvážnému štěstí přeje? Jakoby jo, až na to, že vůbec. Když jde o prachy, nejdřív si o tom něco nastudujte a nedělejte blbosti! Takže Matta Damona vem čert (co mu taky zbývá, když se upsal ďáblu), ale tohle mi nepřijde v pohodě. Mimochodem produkce, která to točila, patří Davidu Fincherovi. Ten se ovšem prý na výrobě nepodílel. Každopádně čísla mají, video je to působivý a Matt si asi taky něco vydělal. Jestlipak ho platili v nějakým bizarním cryptu...

Agentura:     Pereira O'Dell

Produkce:     Reset

Režie:           Wally Pfister

5. HP - Printing Trees

Většinu “důležitých” věcí ještě pořád tiskneme, přestože se to snažíme omezovat, co to jde. Společnost Hewlett-Packard, jejíž byznys se kromě výpočetní techniky točí hodně kolem tisku, natočila působivý spot, kde nám vlastně říká, ať se nebojíme tisknout, že o stromy se postará. Bez dalšího googlování se ovšem z reklamy nedozvíme mnoho - jestli už třeba něco vysadili, jestli vysadí strom za každou prodanou tiskárnu… Prostě žádná data. 

Nicméně HP se v poslední době na udržitelnost dost zaměřuje, takže asi počítají s tím, že už se to ví a že nekecaj. Nápad super, ale propojení časosběrů a 3D animace mi nepřijde tak organické, jak by mohlo být. Ale možná je to tím, že žiju v naivní představě, že maj v Americe na všechno peníze. Ale ono to tak asi taky nebude - krom toho za 3D můžete zaplatit kolik chcete a pořád bude co ladit. A pak jsou tu ještě schvalovačky a termíny… 

Na tom všem se mi nejvíc líbí ten název. Printing trees. Nice. 

Agentura:   Wieden+Kennedy Portland

Produkce:   Megaforce

Režie:         Jason Yan Francis

Previous
Previous

Super Bowling