Super Bowling

Od dob, co jsem se začal o reklamu zajímat, mám s únorem spojené velkolepé reklamy vysílané během Super Bowlu. Ani letos velkolepost nechybí. Nápady bohužel velmi často ano. Vybíral jsem tedy ty, co jsou především kreativní. Pokud ale máte chuť na nálož nekonečné epičnosti, pusťte si Arnolda Schwarzeneggera, jak se se Salmou Hayek prohání v BMW. A pak si teda hlavně pusťte ten zbytek. Přeji vám krásný den a dobrý vkus na reklamy!

1) “Here’s to the Lazy Ones” - Cutwater Spirits Super Bowl

Cutwater Spirits jsou koktejly v plechovce. Pití pro lidi, co se jim nechce trávit čas přípravou drinku. Je to na úkor kvality? Pravděpodobně ano. Ale ztotožní se s tím divák? Téměř určitě. Adorovat veřejně lenost je v dnešní době vlastně dost progresivní. Mě to celkem trefilo, i když rum s colou si ještě namíchat zvládnu.

2) McDonald's Super Bowl (ft. Kanye West)

Dělat z lidí blbce je v reklamě vždycky trochu “vo držku”. Ale když pak divák zjistí, že Kanye West je vlastně stejnej jantar, jako on, všechno je odpuštěno. Miluju to. Jestli to tak je, nebo ne, se mi nechce googlovat - ale co když u McDonald's zjistili, že jejich operátoři jsou 3x rychlejší, než zákazníci, a aby se proces urychlil, musí začít vzdělávat zákazníky? No a udělali to vtipně, aby to lidi přijali. Zní to nějak snově, ale takhle bych si to přál. A Kanye v ruským vojenským obojživelným transportéru je třešnička na dortu, bez které se na Super Bowlu neobejdete.

3) “Cable Guy” Verizon Super Bowl with Jim Carrey *****

Na úvod je třeba říct, že MILUJU JIMA CARREYHO!!!! Ovšem miluju ho tolik, že bych mu neodpustil, kdyby byl v něčem debilním. Takže uf. Je to super. Kolik asi stojí on a taky práva na tuhle postavu je zřejmě jedno, když máte firmu s obratem téměř 130 mld. ročně. A světe div se - poskytovatele internetu covid moc nepoložil, spíš naopak. Scénář? Klasika. Obsazení? Jasně, že je tam indka, ale je vybraná skvěle. Jim je Jim, jen mi přijde trochu divný, že vypadá jako Jim před dvaceti lety. Tahle stylizace mi úplně nesedí. Vlastně by mi přišlo super, kdyby to byl dnešní starej bezdomovec Jim, co prostě o dalších 25 let později pořád tahá kabel. Takovej ten pravověrnej. Nicméně další potvrzení mé teorie, že když to uděláte dobře, odkazovat se na klasiku je prostě nejvíc. Pravda - trefit tu míru čistoty, respektu a nějaké aktuálnosti v moderním hávu je dost oříšek. A když máte ten scénář vymazlenej, klient se často něčeho zalekne a rozbije celý koncept. Ale tady to klaplo a kdybych dával hvězdičky, dám všech 5.

4) “No Compromises” - Polestar

Minimalismus a la Apple. Je to odvážné a působí to sebejistě. (Dál čtěte pomalým, hlubokým hlasem, jako byste dabovali úvod Pána prstenů) “Tento druh reklamy je dlouhá cesta s nejistým výsledkem. I ti největší hráči při pokusu o dosažení minimalistické dokonalosti zklamali. Tisíce neúspěšných videí postavených na detailech produktu a infografice bloudí internetem a nenachází svého diváka.“ (konec dramatické části). Přijde mi opravdu odvážné prodávat neznámou značku tímto stylem (promiňte mou neznalost segmentu elektromobilů), ale tady jim to baštim. Zrovna nedávno jsme s kolegy z Final_2 diskutovali o tom, co definuje produkt, u kterého dává smysl jít cestou “neobhajuji, proč jsem nejlepší, prostě se tak tvářim” oproti standardnímu “tady máte milion důvodů, proč jsem lepší, než konkurence”. Je to tohle?

5) Budweiser Super Bowl

No. A teď tohle… Budweiser má hromadu geniálních věcí. A tohle video je tady dneska vlastně proto, protože se mi nelíbí. Samo o sobě je vlastně v pohodě. “Akorát že vůbec!” V roce 2014 vypustil Budweiser během Super Bowlu jednu z nejúspěšnějších virálních reklam své doby (rozuměj nejsledovanější online reklamu po několik let, což je u reklamy úplně insane). Best Buds. Nejroztomilejší štěně Zlatého Retrievera a jeho nej kámoš Clydesdalský kůň. Tihle Best Buds se pak v Budweiser reklamách objevili ještě pákrát, ale nikdy už to nebylo ono. A v roce 2022 si zas někdo vzpomněl, že lidi mají rádi pejsky a koně a natočil to znova. Už tedy nepoužil claim “Best Buds”, takže brand z toho nativně vlastně úplně vymizel, a taky je to teda trochu nuda. Zajímavá ukázka toho, když se námět odkazuje na klasiku (jíž je paradoxně jejich vlastní reklama) a moc to neklapne.

Posuďte sami - mrkněte na to a pak si pusťte původní verzi Best Buds tady.

BONUSOVÝ VIDEO - KIA - “Robo Dog”

Tohle je tak skvěle udělaná jednoduchá věc, že jsem to sem musel dát na truc Budweiseru. Je to easy. Klasický příběh, ovšem famózní realizace. A až to dokoukáte, řekněte mi - není to trochu blbý, že tady robopes ve mě vzbuzuje víc emocí, než ten opravdickej, co se bojí o koníčka se zlomenou nožičkou?

Previous
Previous

Humor až na prvním místě

Next
Next

Nový rok = hubnutí a nealko