Humor až na prvním místě

1) “Fry Again – Nacho Fries” - Taco Bell

“Příběh Nacho Fries je dlouhej a složitej, ale zkusím bejt stručnej a věcnej.”

Janek Cingroš, režisér a autor článku

Taco Bell je oblíbený americký řetězec restaurací, který v roce 2018 přišel s limitovanou edicí Nacho Fries. Ty se staly ze dne na den legendou a když kampaň skončila, přestaly se prodávat. Pro většinu fast food milovníků to bylo, asi něco jako kdyby mně v Mekáči přestali prodávat číze. No a letošní návrat do menu je velkolepý po všech stránkách. Kromě toho, že je každý pátek automaticky dostanete k objednávce zdarma (nebo tak něco), celá kampaň je prostě famózní.

Spot je postavený na klasické časové smyčce, jakou známe například z filmu Edge of Tomorrow (Na hraně zítřka), a nutno říct, že dramaturgie příběhu funguje na jedničku. Hlavní hrdinka se každé ráno probudí do dne, kdy jsou Nacho Fries v aktuální nabídce, takže si užívá nekonečný přísun své oblíbené pochutiny. Jen netuší, že tím narušuje časoprostorové kontinuum.

Americké studio Deutsch LA vytvořilo scénář reklamy společně s 1,9 miliony fanoušky Taco Bell oslovenými na Twitteru skrze tzv. "Taco Bell's Nacho Fries Challenge". Lidé mohli posílat jak vlastní náměty, tak následně v anketách ovlivnit detaily jako jméno hlavní hrdinky, výběr jejího outfitu i auta nebo jméno psa. Jmenuje se Baja. Ten pes.

Výsledné dílo je velkolepě bláznivá podívaná s originálním humorem, masivním engagementem a dost působivým vizuálem. Posuďte sami!

2) “Explore the magic” - OMEGA

Tenhle skvost si v mém výběru prostě zaslouží své místo. Je to velký a krásný.

Omega navazuje na svá předchozí videa a opět je to epická sonda do mikrokosmu OMEGA. 3D animace je stejně precizní a řemeslně vymazlená jako stroj, který propaguje, a v příběhu se objevují ikony dlouhodobě spojené se značkou, jako je NASA, pes Snoopy a samozřejmě nechybí agent 007.

Jinak hledal jsem a hledal a vypadá to, že je to opravdu celé animace. Což mi přijde trochu škoda. Nebylo by geniální, kdyby byl nějaký fragment tohoto mikrosvěta opravdu vyrobený a natočený funkční model? A kdyby to pak bylo vystavené v jejich Omega muzeu? To by se mi líbilo moc.

Za zmínku ještě určitě stojí i elegantní práce se zvukem a hudba. Skladba "Smiling" od Harryho Gregson-Williamse (původně složená pro film “Man on Fire”) doprovází reklamy Omega už několik let a stále do nich vnáší takový zvláštní astrální klid. Tradiční značka se holt drží tradičních osvědčených prvků a tady to myslím funguje skvěle.

3) “The new iPhone SE” - Apple

Nejdostupnější řada iPhonu má vlastní cílovku, na kterou míří docela vtipně, ovšem za přítomnosti masivních animovaných detailů, na které jsme u jablečných reklam zvyklí. Natáčení tohoto spotu probíhalo v Praze a jedná se o již několikátou Apple reklamu, která byla vyráběna u nás. Ve spotu tak uvidíte české i slovenské herce, a přestože exteriéru dominuje Národní technická knihovna, uvidíte tu i žluté taxíky a typické americké semafory.

Za zmínku bezpochyby stojí také mix zvuku, který mi připomněl nedávné RedBull video “From Castle to Castle” režiséra Markuse Kruga. Což je mimochodem nejlepší věc, co se u nás za dlouhou dobu natočila, a ještě to myslím chvíli nikdo nepřekoná, takže jestli jste to neviděli, tak jen říkám "pusťte si to tady!" Anyway... Apple to dlouhodobě umí a funguje to, tak co bych tady chytračil. A zasadit příběh do autobusu, stojícího v zácpě, ve kterém vaše cílovka sedí a drží… Však víte. Nice.

4) “RENDEZ-VOUS” - Valentino (starring Zendaya)

Zendaya - americká zpěvačka, herečka, modelka a nevím, co ještě (což nemá vyznít pejorativně, ale opravdu toho zvládá hodně) na nás v poslední době vykukuje ze všech koutů. Mě teda ale pořád baví. Hvězda seriálu “Euphoria” je půvabná, šikovná a věřím, že i chytrá. Tváří značky Valentino byla již v roce 2021, takže s její přibývající slávou asi dávalo smysl smlouvu obnovit.

Jednoduchý koncept natočený ve studiích Warner Bros v Los Angels si vzal na starost kreativní ředitel značky Valentino Pierpaolo Piccioli a sekundoval mu (nebo to bylo naopak? :)) kameraman již zmíněného vizuálního veledíla “Euphoria” Marcell Rev. A myslím, že to vyšlo. Je to tak strašně krásný, že ani nevím, co k tomu napsat. Bál jsem se, jak to skončí, a výraz, se kterým se na mě na konci Zendaya podívala, byl stejně elegantní a omamný, jako všechny pestrobarevné modely Valentino, které z té obyčejné šedivé dekorace tak přirozeně vystupují.

Píseň “Crystalised” od The XX na mě rozhodně taky zafungovala. Vždycky si u těhle pecek v reklamě představuju, jak bude skvělý, až budeme mít taky jednou budgety na světový hity. Jak píše k tomuhle tracku v komentáři na YouTube “Fatima A: “You know it’s iconic when you’re back here 12 years later…”

5) “Dying happens in life” - Transmissio

No a taková třešnička na konec. Ta konkurence je vždycky silná, ale tohle je prostě můj favorit. S claimem “Dying - life does that…” (Umírání - to život dělá…) si mě získali. Ale vlastně už dávno předtím.

Webová služba Transmissio nabízí možnost “uspořádat své statky” online. Sepsat poslední vůli, která může mít po zaplacení nějakého poplatku notářskou platnost. Kolik to stojí a jak to funguje jsem nezkoumal, ale zní to celkem rozumně. Každopádně vstupují na trh docela odvážně.

Příběh o chlápkovi, který umírá a snaží se sdělit své manželce kód k sejfu. Zní to banálně, ale exekuce vám vyrazí dech. Je to trochu jako parodie na film Revenant. Viděli jste to? Podle mě měl Leo umřít nejpozději v půlce filmu. No… až to uvidíte, pochopíte proč tohle srovnání. Díky za klienty, který se toho nebojej!

Previous
Previous

Duben, stylizovat budem!

Next
Next

Super Bowling